Alla inlägg den 12 december 2007

Av Åsa - 12 december 2007 08:38

I går var det musikskolan som hade konsert i kyrkan.

Det var proppfullt med folk, var ju för allmänheten och många ville se/höra.


De började med lucia tåg och nu var Linnea tärna, sedan blev det gitarr spel, fiol, cello , blåsinstrument osv. Var även  några tjejer som sjöng solo och i grupp.

Var mellan 19.00-20.30.Lovisa var såå trött när vi kom hem, även Linnea!


Något jag kan störa mig liite på är de föräldrar som sätter sig till rätta själva och sedan får barnen kuta runt. Inte så de skriker och bråkar men springer fram o tillbaka i kyrkans mittgång, kryper och skuttar.

Ramlar, gör illa sig och då skriker! Någon av dem var även fram till de som uppträdde och pratade...

(Dessa barn var i 3-6 års åldern.)


Jag tycker det är störande och för de som uppträder är det ju säkert inte heller så kul.Jag tycker att man ska lära sina barn att sitta någorlunda still på sådana tillställningar.Men vissa föräldrar verkar inte alls försöka med nåt annat bara släpper i väg dem direkt.

Själv hade jag alltid lite saker med som smörgåsrån, små böcker, gos djur, block o penna osv. Det som kan tänkas behövas om det blir tråkigt.


Annars är ju det bästa om en förälder kan vara hemma med barnet eller så , om de ändå är noll intresserade att lyssna o titta.

Är ju ingalunda lätt för barnen heller.


Nu känner jag mig ganska gnällig men det är lika när de har sina konserer i en aula , vissa barn springer runt under bord och jagar varann, någon kan passera flera gånger uppe bland de som uppträder osv.


För mig handlar det om att lära sig att visa respekt för de som i dessa fall uppträder.

Så är det ju även på dagis när de tittar på något uppträdande, i skolan osv.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards