Direktlänk till inlägg 16 december 2007

Fy så illa det luktar !

Av Åsa - 16 december 2007 10:14

Här hemma luktar det inte gott just nu kan jag meddela.

Lovisa hade nämligen två löss i sitt hår och har nu priodermlösning i huvudet som inte luktar gott.


Har faktiskt varit duktig och luskammat barnen regelbundet.

Lovisa kammade jag i måndags och hon hade ingen lus. Nu i morse kliade hon sig så jag kammade igen och  hittade två ganska stora löss inga mindre. Med tanke på att det var bara två och jag med internets hjälp lyckats fastställa att de bör vara ca 10-15 dagar sedan de blev till så måste hon fått dem nu i veckan av någon kamrat.


Det enda vi , Lovisa och jag kan komma på är att de har ett dockrum där de har endel kuddar som de kan ligga på och de gör de tydligen ganska ofta.


Annars är hon noga med att aldrig byta mössa, hårsnodd, hårspänne, inte ha utklädningskläder som är på huvudet på sig osv. Drillad med denna information sedan hon var liten *skratt*.


Så någon annan troligen av tjejerna , är mest de som leker därinne har löss.

Det viktiga är ju att de andra föräldrarna till alla barnen luskammar de med för någon mer har nog löss, så vi får bukt med det.


På Linnea och mig själv hittar jag inga men vi kommer att kamma i kväll igen vi med och några dagar framöver för att vara helt säkra.


R har ju super kort klippt hår så där lär det gå snabbt att kolla i allafall.


Lusfri kan man läsa mer om löss. De har även en bra luskam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards