Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Manlig basröst som sjunger i högtalaren ??

Av Åsa - 26 december 2007 13:23

I dag på fm när vi (linnea och jag) satte på datorn vi har uppe och Linnea började spela sitt djursjukhus spel , satt jag bredvid.Efter en stund hörde vi plötsligt att det kom en mansröst som sjöng ur högtalarna och hon som pratade på spelet, samtidigt alltså !

Lät som en äldre man, lite basröst som sjöng acapella ,lugn låt uppfattade jag det som tyckte det lät som engelska men var svårt att höra.

När vi drog på ljudet högre på högtalaren blev både hans röst högre och hon som pratade på spelet.


Helkonstigt. Lät lite som herren sjöng i en burk lite konstigt ljud.


Vi funderade om det var möjligt ändå att det var vid skidstadion tvärs över vägen som de spelade men där fanns ingen. Dessutom har de tävlingar och musik så är det mer populärmusik

Sedan var det ju lite underligt om de höjde musiken samtidigt som oss men man antar ju att det iallafall finns en logisk förklaring ...


Vi var inte uppkopplade mot internet heller kan jag ju tillägga...


Efter en stund stängde vi av högtalaren under ca 10 sekunder och satte sedan på dem igen. Då var det som det skulle, bara kvinnorösten till spelet.


Pratade med R som är och jobbar men han visste inte heller hur det kunde bli så. Finns ingen musik eller så lagrat i denna datorn.

Sedan har vi inte sådan acapella musik av äldre herre med bas röst!


Men R skulle kika lite sedan och se om det finns någon logisk förklaring...


Har i allafall aldrig varit med om något sådant tidigare.

 
 
Ewa

Ewa

26 december 2007 15:50

Som godistomtar: skumt! *fniss*

http://fundringar

 
Ingen bild

Hannah

26 december 2007 16:36

Kanske var nån från "andra sidan" som ville kommunicera, med tanke på att ni brukar få besök ibland......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards