Alla inlägg under december 2007

Av Åsa - 20 december 2007 15:53

Blev så trött. Ska faktiskt ta och vila mig på soffan, kommer kanske att somna, men ställer klockan på ringning så det inte blir för länge.

Behöver göra middag också. R jobbar.


Att jag är så trött beror nog främst på att jag blev väckt av Lovisa vid 05.00 och hon pratade på ett tag  innan hon lyckades somna om.


Hon däremot leker med Linnea, tänk vad alvedon kan göra dem pigga för en stund när de har feber.

Men sedan lär nog hon också vila ett tag.


Go natt , återkommer senare!


Av Åsa - 20 december 2007 14:58

Jag har i alla tider, både som barn/ungdom /vuxen släppt före någon som står bakom mig i kö och har handlat betydligt mindre mängd varor än mig..

Oftast är det ju aktuellt i matvaruaffärer.

Bara om jag skulle ha super bråttom skulle jag kunna strunta i det.


Det jag förvånas över är att det verkar sannerligen sällsynt, kan tex inte själv minnas att jag fått gå före någon under de senaste 20 åren , trots att jag kanske haft väldigt få grejjer. Inte så jag bryr mig speciellt mycket om det men har man tre saker och den innan 120 saker så kan man kanske tänka att släppa mig före ?!


Nej de flesta verkar så rädda om sin plats i kön.


I dag då jag var på en av de lokala mat butikerna och jag liksom en hel del andra kom med fulla vagnar, mycket folk och många i kö.

Så står två mindre tjejer bakom mig, såg ut att gå i 7an och de skulle köpa varsin godis grej. Jag sa artig till dem - Tjejer om ni vill gå före mig så får ni gärna det,tar lång tid med alla min saker. De tackade och klev före.


Pensionärs tanten före mig med en rätt full vagn kikade men sa inget till tjejerna. Det tycker jag är lite ego trippat , hon såg verkligen inte ut att ha bråttom och att släppa dem före hade ju max försenat henne typ 30 sekunder!! De var väl ute på sin rast och hade väl inte så lång tid på sig.

Dessutom en fin gest...


R säger att han har slutat släppa gamla herrar och damer före de gör ju aldrig så tillbaka tycker han.Däremot släpper han före de andra ålders kategorierna.


Kanske är vårt sätt förlegat med  "att släppa före" men det är ofta uppskattat och folk blir nog både lite överraskade och glada.

Är ju roligt om kan göra någon glad med en sådan liten prestation!


Hur gör ni ? Brukar ni få "gå före" någon gång?







Av Åsa - 20 december 2007 13:10

Här får ni se en vinter bild.

Bilden är tagen i dag vid  skidstadion,(på andra sidan vägen) så det är konstsnö.

Men ger lite mer julkänsla i allafall.

Roligt för alla här omkring som gillar att åka skidor dessutom.

Av Åsa - 20 december 2007 08:39

I dag är det meningen att det som är kvar till julen ska inhandlas. Är bla gravad lax, potatis och mer julmust.

Sedan lär vi ju ha mat fram till julen också *skratt*.


Får bli lite funderande och så en matlista som jag eller om R åker och handlar kommer hem med det som är tänkt.


Ryggen är något bättre. Jag skulle nog kunna handla , man kan ju ta med vagnen med kassarna till bilen och lyfta in dem. Däremot får nog R isåfall bära in dem från bilen.Värst är det när man suttit och ska igång igen, är som hela ryggen låser sig och måste "lirkas" upp.


Av Åsa - 20 december 2007 08:04

I går såg vi filmen "Framed for Murder".


Handlingen:

Jane Braun åtalas för att ha mördat sin playboymake Tony. Hon kan inte bevisa sin oskuld och döms till åtta års fängelse. När hon blir frigiven inser hon att hon måste bevisa sin oskuld innan hon börjar leva sitt nya liv. Men hon vet inte att den som satte dit henne för mordet på Tony... håller på att göra det igen.


Helt ok film tycker jag, spännande i lagom dos *skratt*.

Betyg från mig 3+.

Av Åsa - 20 december 2007 07:52

Lovisa kom in till oss vid 05.00 var så varm.

Fick alvedon och somnade efter en stund om igen.

Nu sitter hon och tittar på tv, verkar som det är de här feber dagarna hon har i bland. Hon är inte förkyld än i alla fall.


Linnea är i skolan, de skulle ha julpyssel i dag och i matsalen bjuds det på julbord.

Av Åsa - 19 december 2007 19:20

Lovisa såg lite hängig ut då hon kom hem från förskoleklassen.

Sjä'lv sa hon att hon kännde sig lite trött och det visade sig att hon hade 38.5 i temperatur.

Fick brus alvedon, hon tycker bäst om den, efter en stund kännde hon sig bättre. Verkar inte förkyld så man kan undra om det är en sådan där feber sväng igen som hon har emellanåt.


Men någon skola under torsdag/fredag blir det ju inte så hon har redan på börjat sitt jullov !

Av Åsa - 19 december 2007 19:16

I går såg vi filmen "American Pie 6- Beta House".

Handing:

Erik, Ryan och Cooze ska börja i college och hamnar i brödraskapet Beta House. Men ett gäng med nördar hotar att stoppa deras partyn.


Dessa filmer har ju en viss typ av humor och ganska mycket folk som är nakna i bild!

Roliga tilll och från men inga toppen filmer.

Betyg från mig blir 2+  (sätter mellan 1-5 där 5 är högst och toppen bra).


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards