Alla inlägg under februari 2008

Av Åsa - 7 februari 2008 16:40

T har åkt och hämtat Linnea som varit på "miniorerna" efter skolan.


Potatisen kokar, vi ska äta stekt potatis och falukorv i dag.


Känner mig så frusen men är nog för jag känner mig trött. Ska kika om stora morgonrocken har torkat. Den blev tvättad och upphängd på tork i går kväll. Älskar den.

Skulle vilja ta en riktigt varm dusch, kanske kan hinna det innan maten är klar.Ska höra om R kan fixa maten...




Av Åsa - 7 februari 2008 16:35

När jag hämtade Lovisa från förskolan så visade sig att halva klassen var sjuka. De flesta magsjuka, även en av hennes fröknar och några fritidsfröknar var också hemma...

ÅÅ håller tummarna hårt för att vi ska klara oss från detta, vi har "inte tid" förrens på måndag .... (Om det äntligen kan bli slalomskola i helgen, dock regnar och töar det för fullt...)

Av Åsa - 7 februari 2008 15:45

Min jobb lunch blev till slut potatis sallad , rostbiff och cocktail tomater.

Vatten drack jag till det. Gott...


Annars gick det bra på jobbet, visst känner jag mig väldigt trött nu men inte så jag promt vill gå och lägga mig i allafall.


Mycket finns det att göra men idag efter lite annat jag skulle göra så började jag med nutriton. Vi ska ju räkna ut BMI på de boende , göra måltids registreringar för att se hur mycket kalorier de får i sig och hur många kalorier var och en bör äta, beror ju på vad man väger. Behöver man sedan gå upp i vikt ska man försöka se till att de får mer kalori rik kost.

Så nu känns det bra att ha kommit igång med det också!


Jobbar i morgon mellan 9-14.30 sedan är jag ledig i helgen.

Av Åsa - 7 februari 2008 08:06

Frukost och lite surfande på datorn har jag pysslat med.

Nu ska marsvinen få frukost och så blir det en dusch innan det är dags att åka till jobbet.


Hade inget att ta med i matlåda, R tyckte jag kunnde koka pasta och steka korv eller så men nä hade ingen lust i går kväll...

Hade hoppats på att det skulle finnas lockande mat att köpa på jobbet men i dag var det soppa och mannagrynspudding. Det är jag inte sugen på.

Makaroner och korv är typ bland det absolut trökigaste jag vet att äta så det vill jag helst inte ha med mig i matlådan.

Finna paj att köpa med på jobbet men ingen stor favorit det heller...


Utan jag tänkte hinna in en snabbsväng på affären och köpa någon färdig mat. Inte heller det så roligt men nåt måste man ju äta ...

Av Åsa - 7 februari 2008 07:48

I dag känner jag mig mosig.


Hade lite svårt att somna i går, är så ibland när man jobbat kväll tycker jag men sedan sov jag gott.

Dock drar jag ju med en förkylning och har gjort länge känns det som.

Vissa dagar har det kännts mer för att nästa dag vara nästan helt borta.


Nu är näsan lite mer täppt och jag känner mig inte alls pigg och kry,

men inte heller sjuk.

Så jobba ska jag göra 9-14.30 och så hoppas jag att bacillerna ger sig och inte accelererar.


En flicka i Lovisas klass hade gått hem i går då hon kräkts, så jag hoppas innerligt att vi klarar oss både från sådant och förkylning.

För i helgen kanske det äntligen blir slalomskola, väntan på det har varit lång...

Av Åsa - 6 februari 2008 22:17

Min väska kom i dag, så fin och söt.

Fick följa med till jobbet.


Att jobba gick bra, var ganska lugnt. Hann med att rensa bland en massa av mina papper , börja uppdatera i journaler osv.


Nu blir det te , smörgås och lite tv en stund.


Av Åsa - 6 februari 2008 12:06

Här såsar man på. Har kikat lite på tv och upptäckt att på en reklam paus hinner jag precis göra rent en marsvinsbur !



Av Åsa - 6 februari 2008 08:26

I dag jobbar jag på kvällen så det blir till att pyssla lite i hemmet under dagen.

Sånt där vanligt hushållsgöra som tvätt,disk osv.

Några marsvinsburar ska göras rent också.


Ska nog för en gångs skull hämta posten, annars gör oftast R det. Men nu är jag lite nyfiken på om kanske min karamelliga väska har anlänt.

Om den har det får det kanske bli en premiär tur till jobbet idag, så vi får lära känna varann *skratt*.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards