Alla inlägg under februari 2008

Av Åsa - 2 februari 2008 19:53

Precis när barnen hade ätit frukost och var på väg för att göra sig i ordning för att gå ut ringde min mamma.

De skulle ju vara där på em eftersom både R och jag skulle jobba.

Men nu undrade hon om barnen ville med till grannkommunen och shoppa.

De skulle få köpa örhängen i förskotts present om de ville också.

Barnen blev så glada för det innebar att de skulle få spendera längre tid med morfar och mormor!


Så Lovisa hoppade in i duschen och sedan blev båda barnen luskammade (skolan uppmanat alla att luskamma under helgen) innan de for i väg vid 10.45 ( Inga löss, tacksam är jag för det!!)

Av Åsa - 2 februari 2008 09:00

Sov gott i natt men vaknade vid 07.30 då var barnen vakna.

R gick ut med hundarna och sedan kröp han ner i sängen igen.

Jag och barnen gick ner och nu tittar de på tv och jag har fixat med diskmaskinen men surfat en stund. Sedan blir det frukost.


Har lite huvudvärk idag och R tyckte jag såg super trött ut och trött är jag väl med.Men hoppas på att bli piggare.

barnen vill ut och leka på fm så jag tänkte också vara ute en stund och få frisk luft.


På em ska jag jobba.Känns bra att jag inte kommer att vara själv så länge , utan tror det blir ca 2 timmar. Vilket faktiskt känns lagom idag.


Fasar lite för helgen om 2v då jag ska jobba själv betydligt mer och tre dagar/kvällar i rad men det är bara att ta en dag i taget...

Hade dock föredragit tex två av de tre dagarna, alltså utöka lite i taget men de vill ju att jag ska jobba så där så man kan ju inte göra mer än sitt bästa.


Av Åsa - 1 februari 2008 22:37

Mi och Susanne hade fått minst röster, och det blev Susanne som åkte ut.

Själv röstade jag åter på Lampenius.

Av Åsa - 1 februari 2008 22:32

Nu har jag kikat på ett avsnitt till av "Brothers and...".

R har kommit hem , sa attd et var väldigt halt ute.

Nu blir det Lets Dance röstningen, få se vilka som åker ut.

Tippar på Mi , duktig men har hon folkets stöd i röstningen?

Av Åsa - 1 februari 2008 21:32

Skrev tidigare om att en Elvis butik numer finns på orten.

Här är hemsidan http://www.elvisboden.se/


Av Åsa - 1 februari 2008 20:47

När vi inte hade någon tv hann jag med att se ett avsnitt av "Brothers and sisters" på datorn så nu vill man snart se ett till, vill ju veta vad som händer...

Tv

Av Åsa - 1 februari 2008 20:45

Vid 20.00 var plötsligt tv kanalerna tillbaka igen. Tack för det!

Så nu tittar jag främst på Lets Dance för jag tycker det är så roligt med alla vackra kläder och fina danser.Alla är ju så duktiga.

Av Åsa - 1 februari 2008 19:11

Såg att det stod att läsa om att det varit en svår trafikolycka vid grannkommunen Fagersta kl 17.15 i dag på riksv 68.

En bil som fått sladd och krockat med en mötande bil.

Båda fattade tydligen eld också och de var tre i bilen som fick sladd och en i mötande bilen. Alla fyra skadades och ena föraren (bilen som sladdade) klämdes fast och fick skäras loss av räddningstjänsten.

Hur svårt skadade de är finns visst ingen uppgift på än men man hoppas ju det ska gå bra för dem alla.

Trafiken hade varit totalt blockerad i ca 45 minuter.


Otäckt med halkan, bäst att hålla sig hemma om man inte måste ge sig i väg någonstans.

Även om man kör så försiktigt själv så är man ju inte ensam på vägen heller...

Tycker det är lite otäckt med R som pendlar till en annan grannkommun just när det är halt och eländigt på vägen.

Vill gärna hålla mig vaken då han jobbar kväll sådana dagar så man ser att han kommer hem, men inte alltid jag orkar det.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards