Alla inlägg under februari 2008

Av Åsa - 1 februari 2008 18:51

R jobbar em i dag och under hela helgen.

Barnen äter chips och spelar spel, "Tjuv och polis" är det visst nu.

De sitter vid rumsbordet och det är lite ovanligt att inte ha tvn på vid den här tiden.De brukar ju se barnprogrammen..

Av Åsa - 1 februari 2008 18:44

Blev inte så lång stund på filmen sedan var alla tv kanalerna puts väck...

Är ju snöigt och lite blåsigt så inte vet jag men kanske parabolen på taket ändrat läge lite eller så.


Hur som inget jag kan göra nåt åt så här ser det ut att bli tv fritt i dag om inte kanalerna av någon spontan anledning kommer tillbaka igen.


Själv ville jag se Lets Dance men även På spåret, vilket går samtidigt men då får man zappa lite *skratt*, men som sagt tycks jag inte behöva bekymra mig om....


Får väl se någon film senare eller nåt via datorn.

Kikar via datorn på "Brothers and sisters" , heter det väl?! Men var flera veckor sedan sist så det får bli det annars.

Av Åsa - 1 februari 2008 16:28

Filmen Ice Age 2 har vi sett tidigare men var ett tag sedan. Nu går den på tv så då ser barnen den . Kikar lite jag med men nu har bilden blivit halvknasig, kanske beror på snö vädret.

Hoppas bilden blir bättre....

Av Åsa - 1 februari 2008 16:26

Ute snöar det för fullt, grått och mörkt börjar det bli också.

Men man märker ju att dagarna är ljusare längre i allafall och det är skönt.

Hoppas vädret blir skapligt i helgen så man kan passa på att vara ute endel.


Av Åsa - 1 februari 2008 16:21

Osams blev barnen ganska snart för de ville leka olika saker. Känndes som de nog var ganska trötta efter en skolvecka så jag tyckte vi kunde kika på en film i stället och de kunde "varva ner".

Så vi såg "Håkan Bråkan och Josef" tillsammans.

Kom på att vi hade ett paket Vienetta glass i frysen så vi smaskade glass.

Är inte ofta under vinterhalvåret som jag tycker om att äta glass men i bland kan det vara gott.

Annars förknippar jag nog glass just med sommaren...

Av Åsa - 1 februari 2008 16:12

När barnen anlände hem var de som vanligt hungriga.

Så jag fixade snabbmat på en gång. Kyckling pyttipanna och wokgrönsaker.


I skolan hade de fått mannagrynsgröt eller någon soppa att välja på.


Lovisa hade tagit lite av gröten men tyckte inte om och då får man tydligen inte ta soppa utan det ska man välja från början. Så hon och en annan kompis i samma sits hade fått ta lite sallad istället. Inte hade de kommit på att de kunde komplettera med en smörgås heller så det var ju klart hon var hungrig.

På fm hade de dock bakat scones i hennes förskole klass så där blev det ju lite i magen i allafall.


Av Åsa - 1 februari 2008 13:37

Blir ingen slalomskola i helgen utan åter framflyttat en vecka.

Visserligen finns det snö men den räcker väl inte till.

Dessutom har det inte varit många dagar med minus grader så de har väl inte hunnit få till så mycket konstsnö heller.


De funderade visst på att köra dubbla pass en helg , alltså skidskola både fm och em, man lär med andra ord vara där från 9.45-15.15, pust.

Otur också om man är sjuk den helgen  då missa man ju mer än halva utbildningen, den är ju på totalt sex pass och då blir ju fyra den helgen !

Av Åsa - 1 februari 2008 13:30

Idag var jag upp 06.30 för barnen skulle ju till skolan. Efter de åkt så åt jag frukost och gick och la mig igen.

Sov till 11.30 då R undrade om han skulle handla nåt särskilt på affären.

Helt yrvaken, men kom ihåg att hö behövde hämtas så han va snäll och fixade det. Kom äntligen ur sängen vid 12.30


Jag är så enormt trött, blir inte klok på detta.

Visst i går var det ju säkert mycket energi som gick åt till mötet och sedan frissa besök på nästan 2,5 timmar, men ändå!


Tycker min värk i kroppen och svullna leder mm varit värre så jag börjar undra om det stjäl en del energi det också!

Vi tog ju prover men inget visade på något särskilt.

Dock skulle vi fundera vidare om det inte blir bättre men sedan fanns det visst fall där man haft "pålagrad stress" där man sedan fått ont i kropp/leder fast man inte riktigt vet vad det beror på.

Vad jag förstod kan det då bli bättre i allafall.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards