Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Såg stjärnor men blev inget blod...

Av Åsa - 8 juli 2008 20:47

Själv har jag , eftersom vädret varit ok, inget regn och i allafall endel sol mest trädgårds pysslat i dag.


Var dock en sväng till lokala matbutiken och duktig skulle jag vara och tog med mig två kassar med en massa burkar och flaskor som skulle pantas.

Så långt gick det ju bra!

När jag parkerade vid butiken och tog ut kassarna från bilens bakparti (kombi bil!) så var jag rädd att de skulle trilla omkull och det ville jag inte.

Hur kul skulle det vara med en massa burkar rullandes över parkeringen så pinsamt...

Bot för det var att ställa kassarna nära bilen och stödja dem med ena benet medan jag sträckte mig upp efter bakluckan, fick tag i den och när jag med kraft svingade ner den så var jag i vägen eftersom jag stod sååå nära bilen.

Här kunde jag svimmat av kan jag säga och fått alla burkar och flaskor rullandes i allafall för jag fick ju den j-la dörren rakt i huvudet och jag såg nästan stjärnor..

Efter att ha stått still en kort stund, måste ju parera kassarna, så kom jag på att jag måste känna efter så jag inte blöder , snyggt att ta sig in i affären med blodet strilandes !!

Men nä , vimmel kantig i högsta grad men ingen tillstymmelse till blod.

Flyttade mig och kassarna och stängde dörren utan att ha huvudet där och sedan in i affären.

Som tur var skulle jag ju panta burkar/flaskor vilket är direkt när man kommer in så då fick jag ta det "lugnt" en stund och hann bli något mindre yrskallad tills det var dags att ge sig ut bland matvarorna.

Dock var jag lite mer vimsig än vanligt och när jag i kassan hade lagt fram "pant kvittona" och korten (coop och betalkort) så hade hon väl "blippat in" kvittona men de låg kvar på samma ställe och de tänkte jag ta tillbaka men då protesterade kassörskan...

Tur man hittade hem sedan i allafall....


 
 
vivan

vivan

8 juli 2008 22:18

Usch för sådana dagar...man skulle inte gå upp ur sängen...men du fixade det eller hur!!
kramiz

http://vwellermo.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

8 juli 2008 22:31

Jodå är ok men har haft lite ont i huvudet men det är bättre nu.

 
Helén

Helén

8 juli 2008 22:55

Aj då, det lät inte så skönt! Hoppas att du slipper huvudvärk.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards