Alla inlägg under juli 2008

Av Åsa - 28 juli 2008 22:45

Lovisa (7 år) och jag har ordnat en minnesplats i trädgården för våra avlidna djur.Barnen har tyckt det skulle vara bra att ha, då det inte går att gräva ner alla ....

Vi fixade den i början av sommaren när Linnea var på semester med sin mormor & morfar.

Lovisa valde blomma, som jag inte har den blekaste aning om vad det är, men finär den!

Ovanpå stenen sätter barnen i bland en liten vas med blommor.

Av Åsa - 28 juli 2008 19:18

Vi funderade i dag på vad vi kan hitta på för något under veckan och då kom jag på att jag länge tänkt att man skulle kunna åka hit, wernergårdens mejeri.

Där kan man ta sig en fika och handla goda ostar, det ser jag framemot.

Hoppas man kan få se några söta kossor också.

Av Åsa - 28 juli 2008 10:12

Soligt och varmt blir det i dag med dock något lägre temperatur än de sista heta dagarna, vilket känns helt ok.


Vaknade före 07.00, är nog de senaste dagarnas uppstigningar vid 06.00 som hängde i.

Knallade upp, barnen sov en stund till och mannen hade i tidig morgon timme grabbat tag i kameran och åkt till skogs...


Nu ligger mannen och sover, det tar på krafterna att kliva upp tidigt, tidigt.

Barnen och jag ska intaga frukost, tycker det är så härligt när man är ledig och kan äta frukost efter några timmars vakenhet!




Av Åsa - 28 juli 2008 10:08

I går jobbade jag mellan 7-16 och massor att göra, så det var ju inte helt fel att veta att tre veckors ledighet "väntade runt hörnet" !


Väl hemma så tog jag det lugnt och på kvällen kom min bror och vi grillade och hade trevligt.

Av Åsa - 26 juli 2008 21:51

Barnen hoppar studsmatta, R kikar på tv och jag har mest pysslat med marsvinen.Morötter, vitkål (orkar inte plocka gräs när jag jobbar..) fick de bla och det är populärt.

Frysklampar, som legat inlindat i lite tyg plockades ur och in i frysen igen. Är bra för att hålla det lite svalare i marsvins burarna.

Man kan även lägga pet flaskor med vatten i frysen blir ju lika bra som frysklampar till de små fyrbenta.


Nu ska barnen få ta och komma in och göra sig iordning för sängen.

Själv blir det sängen vid 22.30, har jag bestämt då jag ska upp och jobba i morgon.Men först lite mer i drick väg...

Av Åsa - 26 juli 2008 17:39

I dag har jag jobbat och full fart var det. Lite extra pga att jag fick ge medicin till en boede grupp vid frukost och lunch, pga att det inte var någon av vikarierna som hade medicindelegation.

Kunde i allafall sluta vid 15.00 som planerat, hade bytt från kväll till dag tur och då blev det rätt med antalet timmar så slipper man krångla.


Har latat mig i skuggan här hemma och sedan trädgårsarbete så svetten rann, men det gillas. Är skönt att "ta i " och sedan få ställa sig i duschen

Barnen har visst tillbringat en stor del av dagen i poolen.

Tur vi har ett stort parasoll där så de inte bara är i solen och blir röda som kokta kräftor!


Snart är det grilldags och i dag blir det kyckling hamburgare med bröd. Därefter dags för lördags snask!


I morgon ska man infinna sig mellan 7.00-16.00 men sen är det tre veckors ledighet i sikte, inte alls fel...

Av Åsa - 26 juli 2008 17:34

Jag har under de senaste dagarna lagt till två länkar på min sida.

Dessa är Magnus och Jerry.


Av Åsa - 25 juli 2008 21:11

Några marsvinsburar behövde göras rent idag och från början hade jag tänkt fixa detta under fm, men icke!

Har ju varit så varmt så jag orkade inte ta mig för det, utan det fick flyttas till kvällen så nu har jag gjort rent tre burar och ska ta lite mer att dricka (loka) innan jag tar itu med en till.

Otroligt  vilken skillnad det är efter 4 dagar i en bur med skinnysar eller en bur med "pälsmarsvin".

Med en enkel uppskattning så bajsar nog en skinny dubbelt så mycket som "en med päls" vilket naturligtvis i allafall delvis beror på att de äter mer.

Inkomster och utgifter.....


(På bilden skinnyn Klackebos Fixar Frasse "Bullen").

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards