Alla inlägg under december 2007

Av Åsa - 9 december 2007 21:24

Här kommer nu två bilder på gossarna som föddes häromdagen.

En stannar och den andra är tingad.

Namn har de stackarna inga ännu men snart så ska jag väl ha grunnat klart...

Föräldrar är Teklas Pink och Klackebos Anton.

Av Åsa - 9 december 2007 20:13

Barnen provade sina Nobelkläder innan de hoppade in i duschen.

Några juveler skådas inte på korten *skratt*, men ni kan ju se lite hur de kommer att se ut i allafall.

Av Åsa - 9 december 2007 19:04

Barnen ska ju ha Nobel middag på skolan i morgon som jag berättat om tidigare. Så nu ska de duscha och prova kläderna, har plockat fram fin sanalerna från i somras som de kan ha på fötterna sedan blir det röda klänningar och strumpbyxor. Naglar ska målas och vi ska se vilka juveler som ska bäras!

Kanske kan bli någon bild att visa.


Av Åsa - 9 december 2007 16:08

Nu ska jag göra Färsbiffar i tomatsås. Snabbt och enkelt, dessutom gott!

Av Åsa - 9 december 2007 12:17

Var in på Dragariels sida och såg att hon sett programmet om "Ambres".

Så jag passade på att se det  jag med. HÄR kan du se det!

Det handlar om Ambres som lånar Stures kropp och förmedlar visdom/åsikter osv om livet, de olika frekvenserna vi /de på andra sidan lever i,vad som sker när vi dör osv.


Väldigt intressant och går helt i mina tankar om livet och döden, som inte är något avslut!


Många tvivlar säkert på om det verkligen är Ambres från andra sidan som talar men med min ringa erfarenhet av vad jag upplever här hemma, vad de två medier jag besökt/haft hit sagt så tror jag säkert det är möjligt i allafall.

Det finns en annan sida, det vet jag, så jag blir bara mer stärkt i tron hur livet fungerar genom att ta del av Ambres tankar.

Så hur man än tror eller om man tvivlar på Ambres existens så är det väldigt tänkvärt att ta del av det han säger.

En mycket intressant dokumentär.


Vad tycker ni andra som sett den?

Tv
Av Åsa - 9 december 2007 09:58

Vaknade gjorde hela familjen strax efter 8.00 men R gick bara ut med hundarna och sedan har han lagt sig igen, som vanligt.

Verkar inte vara ett dugg bakis, själv har jag nog mer symtom på det *skratt*.


Jag har ont i huvudet vilket jag tror beror på sömnbrist, kanske även in andning av öl ångor  när R andas kan påverka indirekt också *skratt*.

Man kan ju vara passiv rökare kan man kanske bli passivt bakis av öl ångor !!


Om jag vill kan jag ju lägga mig en stund till men det gör jag senare i såfall.


Det enda jag måste prestera i dag är ett besök till matbutiken, annars blir det vad jag har lust o ork till.


Har tagit en treo som start på dagen, för att mota bort huvudvärken...


Vädret har i flera dagar varit regnigt och så enormt grått, inte en snögnutta kvar. Förstår inte vitsen att de vid skidspåren körde snökanonerna och gjorde konstsnö här en dag i veckan när det därefter blev sådant här väder. De brukar bara göra snö om det ska bli kallt väder framöver, annars är det ju onödigt arbete...

Av Åsa - 9 december 2007 01:44

Nu är R hämtad och han verkar inte ett dugg berusad,så det är skönt!

Barnen var inte så förtjusta i att knata upp och hämta honom men det gick bra. Lovisa sov i bilen och somnade tvärt nu med i sängen.

Linnea höll sig nog vaken i bilen men hoppas hon somnar om snabbt.


Nu är det äntligen dags att få sova!


Av Åsa - 8 december 2007 23:45

Pust!

Skulle lägga mig bums eller för att vara mer exakt redan sova om det inte vore för man måste hämta R i grannkommunen.


Hoppas han bara är salongsberusad, jag är nämligen oerhört tråkig och gillar inte när R är full.Egentligen inte alltid när andra är det heller (beror på hur folk blir!).


Visst om man är ett gäng tjejer och endel dricker alkohol och blir lite småfnittriga och roliga gör mig inget, eller tex  som ibland då  vi haft släkt fest och några är lite "dragna" det kan jag finna mig i, vet nämligen precis hur var och en blir så jag vet vad jag har att vänta *skratt*.

De blir glada och lite extra pratsamma osv. Det är ok.


Sedan att jag själv inte vill vara sådan är ju en annan femma.


Hur har jag då blivit så ?!

Inte är jag uppväxt med alkoholiserade föräldrar, mig veterligen har jag bara sett min pappa lite berusad en enda gång under hela min uppväxt och det var en midsommar.....


Själv har jag varit lite mer berusad två gånger i mitt liv. Del på student festen och så en gång samma sommar eller den innan kanske det var.

Vi var till "parken" på orten som hade uppträdande och disco.


Dessa gånger räckte för jag skulle känna att jag bara ville ha en öl eller så!

Inte kul att knappt veta vad man sagt tyckte jag.


Men det som jag främst tror gör att jag har svårt för  full R är att jag i min förra relation bodde med en karl som aldrig drack normalt utan alltid blev rejält full.

Som man fick "ta hand om ", hamnade i slagsmål då o då och som ofta var oberäknelig i sitt sätt även på hemma plan, särskilt vid dessa tillfällen.

Var alltid på helspänn! Första åren var bättre de sista två som en berg o dal bana....


Trots att jag vet att R inte är sådan så är det som mina känslor tar ett kliv 15 år tillbaka, när han är berusad.Vilket inträffar max en gång per år, så det är ju inte mycket att beklaga sig över, men ändå, dåligt får det mig att må, fast jag inte vill!


Själv dricker jag i princip inte alls alkohol längre. Är inte absolutist utan kanske kan jag drícka en cider eller så om jag får lust någon sommar men det var nog väldigt många år sedan sist.

Under de sista 12 åren har jag kanske druckit 2 cider....

Att jag inte ens dricker lite beror annars mest på att jag helt enkelt inte tycker om smaken.


Ibland kan jag önska att jag gillade vin så man kunde ta ett glas till maten eller så.

Något vitt vin kunde jag dricka längre tillbaka men blev väl aldrig någon favorit.Rött fick jag ont i huvudet av men var aldrig förtjust i det heller.

Det enda jag tycker om är nog nästan någon cider eller möjligen lite vitt vin.


Men man måste ju inte dricka alkohol om man nu inte hittar något man tycker om förstås. Även om det skulle kunna vara roligt att ta ett glas vin till maten någon gång ibland istället för en läsk *skratt*.


Nu är snart klockan 00.30, han vet att jag inte vill hämta alltför sent så jag hoppas han hör av sig snart. De träffades ju redan 15.00 så då bör man väl kunna tänka sig hemfärd vid 01.00 tycker jag....










Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards