Alla inlägg under december 2007

Av Åsa - 4 december 2007 12:13

Huvudvärken vill inte ge vika så jag har kompletterat med en treo också.

Ska i kväll ut och äta julmat, det vill man ju inte gärna missa!

Av Åsa - 4 december 2007 11:57

I går var det fiolkonsert för Linnea.

 I dag såg jag att hon ska träna med kören i kyrkan 15.30 Hon slutar på fritids 15.00 så R får hämta henne , hem och hämta sångtexter och så ner till byn igen.


Är så mycket tider känner jag med kör träning och delvis fiol nu inför jul.

De ska ha lucia tablå i kyrkan och övar inför det , sjunga på äldre boende osv.

Blir nästan yr av alla tider man ska lyckas komma i håg.

Skriver dem på almenackan men så gäller det att dagligen kolla den också.


Sedan ska man ju själv med på konsert, lucia framförande i kören och så när de i skolan ska ha det osv .Dessutom ska Lovisas förskole klass  också ha lucia framförande osv. Kul , absolut men jag känner att jag verkligen måste ta en dag i taget för att inte bli superstressad av allt detta.


Har hittat en anslags tavla som jag funderar på om jag kan få upp i hallen så det är lättare för Linnea själv att försöka hjälpa till att hålla ordninga på alla tider ....

Av Åsa - 4 december 2007 09:25

Hade lite huvudvärk i går under kvällen men inte alls så farligt.

Sovit gott i natt men vaknade med samma huvudvärk, vilket iallafall i mitt fall brukar kunna betyda att migrän är på gång...


Gick in till Linnea och väckte henne, gick sedan ner för trappen och började bli alldeles kallsvettig , illamående samtidigt som huvudvärken hastigt blev tio gånger värre.

Lyckades få fram frukost till Linnea, som föralldel annars kan fixa det själv, men hon är ofta lite seg på morgonen...


Mer kallsvettig och nästan svimfärdig. Fick fram diklofenac tabletterna och petade i mig en sådan. Vilade en liten stund på soffan.

Linnea kom i väg till skolan och sedan ville Lovis se på tv och det fick hon. Själv hämtade jag kudde och täcke och la mig i soffan och sov en och en halv timme.


Nu mår jag bättre men väldigt tung i huvudet.

Ska äta frukost och ta det lugnt i dag, så gott det går.

Inget stressande!

Kanske borde man ta en diklofenac till eller en treo-fast de får jag ont i magen av,så man får bort eländet. Annars ibland kan jag nästan få ett migrän anfall till och det vill jag inte ha....


Av Åsa - 3 december 2007 23:01

*Skrattar*.

Nu är det "Skenet bedrar " på tv. En av mina favoriter men jag är trött så det får strax bli sängen, ska bara titta en liten stund till....

Hon "Hyacint" är ju bara så rolig i sin strävan efter att vara så perfekt och populär !

Tv
Av Åsa - 3 december 2007 21:36

Detta ägnar sig R åt.

Att förstå sig på nya kameran!

Är ett ivrigt läsande i instruktionsboken och geni knölarna tycks arbeta febrilt!

Själv lutar jag mig tillbaka och räknar sedan med att han kan visa mig det viktigaste så jag kan börja ta bilder!


Hittade inget direkt att se på tv så jag har ägnat en stund åt datorn.

Nu blir det en kopp te för min del och kaffe åt R.

Detta intas nog framför tvn, någon kanal  ska man väl kunna hitta att vila ögonen på en stund !!

Av Åsa - 3 december 2007 20:22

Nu kom jag efter endel trixande in på hemsidan men kommer ju inte att funka så länge till....

Av Åsa - 3 december 2007 19:50

Pust!


Att baka är verkligen inte "min grej", kul i bland men väldigt sällan!!


Blev i allafall två saffrans längder med en massa god smet i av smör och mandelmassa.Så de är så där kladdiga o goa.

Det enda mer jag gör inför jul är knäck.

Peppar kakor har vi fått av Rs föräldrar och så brukar min mamma baka med barnen och så får vi pepparkakor därifrån också.




Av Åsa - 3 december 2007 19:32

Så skulle man uppdatera hemsidan som jag har via spray.

Då kan man inte det längre, tydligen ska det hela flyttas och sådan där sidbyggare som jag använder försvinner.

SUCK !!


Jaha vad gör man nu då ??

Någon mer som har via spray och är lika fundersam som mig?


Måste väl försöka göra en annan hemsida men hur ska man lära sig det då!!

Har varit så bekvämt med spray och sidbyggar programmet.

Hoppas man i allafall kan komma åt och radera sidan ...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards